Svarstote, kodėl Jums skauda alkūnę? Pastaruoju metu darosi sunku išlaikyti daiktą (knygą, dantų šepetėlį, raktą, atsiranda keblumų norint atidaryti stiklainį?) rankoje, jaučiate, jog judinant riešą itin skauda alkūnę? Tokiu atveju būtina susirūpinti, kreiptis į gydytoją ir išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių patiriate nemalonius pojūčius. Gydytojai teigia, jog alkūnė - tai tokia kūno dalis, kuri be reikalo niekada neskauda, tad pajutus ilgalaikį skausmą būtina imtis veiksmų.

Svarbu paminėti, jog alkūnės skausmo priežasčių yra išties daug. Tad kam laukti ligos progresavimo, jei apsilankius pas gydytoją galima užkirsti tam kelią ir galiausiai džiaugtis tvirta sveikata?

Alkūnės skausmo priežastys
Alkūnę skaudėti gali dėl sužalojimo raumenų ar sausgyslių srityje, po intensyvios treniruotės, ilgą laiką dirbant monotonišką darbą, taip pat dėl atrito, podagros, alkūnės tunelio sindromo, alkūnkaulio traumos ir kt. Dažnai įkyriais alkūnės skausmais skundžiasi tenisininkai, golfo žaidėjai arba tiesiog biuro darbuotojai, kuriems kasdien reikia atlikti monotonišką darbą ranka. Šis susirgimas vadinamas epikondilitu, arba „teniso/golfo alkūne“, nes itin dažnai šią problemą patiria asmenys, profesionaliai arba mėgėjiškai žaidžiantys tenisą arba golfą. Jei jaučiate, kad skauda alkūnę, užsukite į ortopedijos kliniką, pasikonsultuokite ir įsigykite alkūnės įtvarą.

Alkūnės skausmo gydymas
Pajutus, kad skauda alkūnę, pirmiausia reikia suteikti ramybę skaudamai vietai, tad geriausia kurį laiką nesportuoti ir pailsėti. Taip pat rekomenduojame vengti monotoniškų rankos judesių. Sunku tai padaryti, nes Jūsų darbas arba laisvalaikis su tuo susijęs? Kiekvienos treniruotės ar darbo metu dėvėkite alkūnės įtvarą. Jis sumažins skausmus ir įtampą. Jei skausmas nepraeina, kreipkitės į gydytoją-ortopedą, jis parinks tinkamą alkūnės įtvarą (galbūt Jūsų turimas netinka), taip pat paskirs fizioterapines procedūras arba mankštas. Jei kamuoja itin dideli skausmai, ortopedas gali paskirti ir neasteroidinių, uždegimą mažinančių vaistų.

Profilaktika
Jei žaidžiate tenisą arba golfą, pirmiausia turėtumėte stengtis treniruotis saugiai ir atsakingai. Būtinai prieš treniruotę atlikite apšilimo pratimus, kurie sušildys Jūsų raumenis bei sąnarius ir sumažins riziką pasitempti ar kitaip traumuoti alkūnę. Pajutus alkūnės skausmą, nutraukite savo treniruotę, arba įsigykite alkūnės įtvarą, kuris sutvirtins skaudamą sritį ir sumažins riziką susižeisti. Svarbiausia, nekentėkite Jus kamuojamo skausmo ir ieškokite jo priežasčių.