Čiurnos raiščių patempimas – viena dažnesnių kojos traumų, galinti atsirasti sportuojant, bėgant, nikstelėjus koją ir kitais atvejais. Pasitempti čiurną nesunku, tad neretai trauma ištinka, regis, ten,

kur didelės rizikos net nebuvo, pavyzdžiui, avint aukštakulnius šiek tiek neteisingai pastatyta koja, nikstelėjimas ir, žiūrėk, patempimas. O štai čiurnos raiščių patempimo gydymas bus ilgokas ir dažnu atveju nelengvas. Reabilitacija po čiurnos raiščių patempimo priklauso nuo to, kaip skubiai kreipsitės į gydytoją, taip pat patempimo laipsnio.

Ką daryti, jei pasitempėte čiurnos raičius?
Pasitempus čiurną rekomenduojama nesiimti savigydos, o kreiptis į gydytoją, kuris pasirūpins, kad pirmiausia būtų efektyviai numalšintas skausmas ir sumažinta tinimas. Tai padaryti padės ne tik medikamentai, bet ir speciali ortopedinė technika, pavyzdžiui, įtvaras, kadangi labai svarbus tinkamas čiurnos sutvirtinimas, kad ji nejudėtų. Priklausomai nuo traumos rimtumo, gydytojas gali rekomenduoti individualų įtvarą arba gipsą. Tokios priemonės čiurnai sutvirtinti naudojamos apie tris savaites, kadangi raiščių gijimo laikotarpis ilgas.
Kreiptis į gydytoją reikėtų kuo skubiau, nes negydomas čiurnos raiščių patempimas gali komplikuotis kur kas rimtesnėmis problemomis.

Reabilitacija po čiurnos raiščių patempimo: kas laukia?
Esminės rekomendacijos tik pasitempus čiurną:
apsaugoti pažeistą sritį;
• pereiti į ramybės režimą ir atsisakyti bet kokios veiklos, kuri susijusi su čiurnos judėjimu bei keliančios skausmą;
šaldyti pažeistą sritį maždaug po 15 minučių iki 8 kartų per dieną;
• kompresijai naudoti elastinį bintą arba čiurnos įtvarą;
• skaudamą koją, kai tik yra proga, laikyti pakėlus aukščiau.

Skausmui malšinti gydytojas, kaip minėjome, paskirs nesteroidinių vaisdų nuo uždegimo, bet jų nereikėtų vartoti labai ilgai – geriausia, kai tokiais vaistais skausmą malšinsite kelias dienas po traumos atsiradimo.

Reabilitacija po čiurnos raiščių patempimo paprastai apima patinimo, skausmo mažinimą, todėl naudinga krioterapija. Taip pat svarbu atlikti specialius pratimus, padėsiančius palaikyti čiurnos judesių amplitudę. Labai svarbu, kad pratimai būtų atliekami tik tada, kai gydytojas jau leidžia. Pačius pratimus taip pat turėtų parodyti specialistas. Tikėtina, jog gydytojas skirs kineziterapijos kursą, kurio metu išmoksite tinkamai atlikti tempimo pratimus, lavinsite jėgą ir kt. Kineziterapija ankstyvajame gydymo etape efektyviai skatins gijimą ir, tikėtina, patrumpins gijimo laikotarpį, taip pat palaipsniui didins judesių amplitudę.

Čiurnos raiščių patempimo reabilitacija apima čiurnos apsaugą, o tam labai svarbus čiurnos įtvaras, ribosiantis neleistinus čiurnos judesius, sutvirtinsiantis pažeistą vietą, bet leisiantis čiurnai judėti. Elastinis čiurnos įtvaras bus vienas geriausių pasirinkimų po raiščių patempimo. Tokie įtvarai pagaminti iš kokybiškų, medžiagų, jie leidžia odai laisvai kvėpuoti, puikiai sugeria ir išgarina drėgmę, todėl nešioti elastinį įtvarą bus patogu, nė nejusite, kad jį turite. Elastinis įtvaras patikimai imobilizuos čiurną, suteiks kompresijos efektą, todėl galūnėje bus efektyviai aktyvinama kraujotaka, skausmas ir tinimas mažės. Tiesa, elastinis čiurnos įtvaras bus naudingas ne tik reabilitacijos po čiurnos raiščių patempimo metu, bet ir kaip profilaktinė priemonė intensyviai sportuojant ir norint išvengti čiurnos patempimo. Dar viena priemonė – čiurnos įtvaras su oro pagalvėmis. Pastarasis irgi itin patikimai stabilizuos sąnarį, apribos galimybę čiurnai pakrypti į vidų ar į išorę, nešiojant tokį įtvarą mažės skausmas, išvengsite tinimo. Šis įtvaras turės išorinius lankstus, juos galėsite individualiai pritaikyti savo kojai.

Stiprus čiurnos raiščių patempimas daugeliu atvejų gydomas chirurginiu būdu.
Reabilitacija po čiurnos raiščių patempimo ilga, tad labai svarbu, ar laikysitės esminių rekomendacijų pirmosiomis valandomis po traumos, kaip skubiai kreipsitės į gydytoją ir kaip skrupulingai vykdysite gydymo planą.


Negalavimą padeda spręsti