Kartais patys skundžiamės ar išgirstame kitus besiskundžiant tinstančiomis kojomis. Vieni į tai numoja ranka – esą tai nereikšmingas dalykas, kiti užsiima savigyda, o dar kiti nedelsdami skuba pas gydytojus. Kurie elgiasi teisingai? Ar galima nekreipti į tai dėmesio, ar tikslinga kuo greičiau išsiaiškinti kojų tinimo priežastis?

Ar reikia sunerimti?
Kojų tinimą dažnai išprovokuoja karštis, todėl mažai ką stebina, jei kojos patinsta per vasaros karščius... Jei kojų tinimas praeina pasėdėjus, atsikėlus ryte po nakties ir nebepasikartoja, tuomet neverta jaudintis. Bet privalu kojas stebėti, jei tinimas pasikartoja, užsitęsia kelias dienas, vargina, trukdo atlikti įprastus, tuomet tikslinga apsilankyti pas gydytoją, atlikti tyrimus ir išsiaiškinti kojų tinimo priežastį.

Kojų tinimo priežastys
Tinti kojos gali dėl daugelio priežasčių, kurių vienos yra mažiau reikšmingos, o štai kitos net labai grėsmingos, būtent tai ir įrodo, kaip svarbu išsiaiškinti, kas skatina kojų tinimą ir parinkti tikslingą gydymą.
Kojos tinti gali dėl kojoms tenkančio didelio krūvio, todėl šis negalavimas būdingas viršsvorio turintiems asmenims. Kojų tinimą gali paskatinti ir tokia visiškai, regis, paprasta priežastis – labai didelis suvartojamų skysčių kiekis, ypač jei daug išgeriama prieš naktį. Plokščiapėdystė – dar viena kojų tinimo priežastis. Šis negalavimas gali varginti ir dėl pomėgio sėdėti sukryžiavus kojas, taip pat jei dažnai ir daug sėdima ant minkštų, žemų krėslų. Mūsų kojų sveikatai ir komfortui labai svarbi avalynė, todėl neteisingas jos pasirinkimas gali sąlygoti kojų tinimą, pavyzdžiui, didesnę riziką tinti kojoms sukelia labai aukšta pakulnė arba visiškai lygus padas, per maži, ankšti batai.
Kojų tinimas taip pat gali būti susijęs su tam tikromis ligomis, pavyzdžiui, sergant kepenų ciroze, širdies nepakankamumu, onkologinėmis ligomis, lėtiniu venų nepakankamumu, ūminiu arba lėtiniu tromboflebitu, žarnyno, skydliaukės ligomis ir daug kitų.
Kojų tinimą gali sukelti ir kai kurie vaistai, pavyzdžiui, antidepresantai, nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, kalcio kanalų blokatoriai ir kt., taip pat kai kurios medžiagos, pavyzdžiui, nikotinas.
Moterys tinstančiomis kojomis skundžiasi gerokai dažniau nei vyrai.

Kojų tinimo keliami pavojai
Jei, be kojų tinimo, dar juntamas ir sunkumas, skausmas, tempimo jausmas, vargina mėšlungis, tikėtina, kad sutrikusi venų kraujotaka. Jei ji nebus gydoma, išsivystys venų varikozė.
Tinstančios kojos gali „pranešti“ ir apie rimtas ligas, pavyzdžiui, kojų trombozę, kuri laiku nediagnozavus ir nepritaikius gydymo gali baigtis insultu, infarktu ar net mirtimi.
Tai pagrindžia kreipimosi į specialistus svarbą.

Jei vargina tinstančios kojos...
Kojų tinimą galite sumažinti mankštindamiesi. Pavyzdžiui, sėdint arba stovint pėdas priglauskite prie grindų, tada į viršų pakelkite pirštus, nuleiskite, pakelkite kulną, nuleiskite – kartokite tai kelis kartus. Dar vienas paprastas pratimas – kelias minutes pavaikščiokite tik ant pirštų galiukų. Padeda ir kojų palaikymas pakėlus aukščiau.
Mokslininkai įrodė, kad kojų tinimą efektyviai mažina kompresinės kojinės. Šios kojinės ne tik mažina kojų tinimą, bet ir nuovargį. Svarbu, kad kompresinės kojinės būtų kokybiškos.
Jei vaikštote daug ar Jūsų darbas yra stovimas, tikėtina, kad vargina pėdų skausmas, kelių, nugaros skausmas, kojų venoms tenka didesnės apkrovos, kas lemia, jog kojos ima tinti. Tikslinga įsigyti specialius anglies pluošto vidpadžius, kuriuos naudojant pėdoms tenkantis krūvisbus paskirstytas tinkamai, sumažės ar visai nejusite pėdų, kojų skausmo bei nuovargio, efektyviai bus sumažintas kojų tinimas.
Padėti gali ir kontrastingas dušas – kaitaliokite šilto ir šalto vandens sroves.