Avint aukštakulniais veikiamos ne tik mūsų pėdos, bet ir tam tikros raumenų grupės. Tuo metu pasikeičia dubens padėtis, stuburo linkiai, centrinė kūno ašis, kitaip sakant, kūno padėtis tampa nefiziologine.

Esant  pernelyg pakeltam kulnui   yra įtempiami blauzdos ir pėdos raumenys. Dėl to  gali sutrumpėti Achilo sausgyslė, kuri yra atsakinga už pėdos amortizaciją, todėl tą funkciją su laiku turi perimti blauzdos raumenys, kurie , pastoviai avint aukštakulnius taip pat su laiku trumpėja,    ir tai jau gali tapti traumų priežastimi. Avint  nepatogius, siaurus aukštakulnius batelius  priekinė pėdos dalis yra traumuojama ir  gauna labai  didelį krūvį ( pvz.: 9 centimetrų aukščio kulnas apkrovas priekiniam pėdos paviršiui padidina net 76 procentais.)dėl to  pirmo piršto kapsulė  ir raiščiai vidinėje pėdos pusėje „išsitampo“, o išorinėje  pusėje sausgyslės ir kapsulė“ susitraukia“ ir tai sąlygoja taip vadinamojo „kauliuko“ atsiradimą. Todėl labai svarbu situaciją kontroliuoti, t.y. suteikti pėdoms pagalbą –į aukštakulnius įsidėti vidpadžius, kurie padės paskirstyti pėdos priekinei daliai tenkančią apkrovą, o taip pat palaikys skliautus.

Ypatingą dėmesį sau turėtų skirti nėščios moterys, kurios iškilmingomis  progomis arba net ir  kasdieną mėgsta avėti aukštakulnius.Jos į savo batelius turėtų įsidėti pėdos skliautus palaikančius vidpadžius.Nes dėl padidėjusios kūno masės ir pėdoms tenkančių apkrovų  gali išlaisvėti pėdos raiščiai ir prasidėti deformacijos.

Judėkime į priekį kartu!
Pes Planus