Ramentai – kas tai?
Ramentai tai – judėjimą lengvinančios pagalbinės priemonės, kurių paskirtis suteikti papildomą atramos tašką bei sumažinti kojoms ir stuburui tenkančias apkrovas po dubens, stuburo ir kojų traumų ar kuomet reikia užtikrinti saugumą žmonėms turintiems kojų silpnumą bei pusiausvyros ir koordinacijos sutrikimus.
Paprastai ramentai naudojami patyrus kojos traumą (lūžimai, patempimai, raiščių plyšimai) ar po atliktos operacijos. Svarbu žinoti, jog ir praėjus tam tikram laikui po traumos reikėtų nepamiršti atsargumo priemonių: kelio įtvarų, čiurnos įtvarų. Taip pat svarbu atminti, kad po pėdos pirmojo piršto operacijos ar po pėdos kaulų lūžimo rekomenduojama naudoti vidpadžius, kurie paskirstys pėdoms tenkantį krūvį, apsaugos nuo traumų.

Ramentų rūšys
Ramentai skirstomi į alkūninius ir pažastinius. Alkūnininiai ramentai gali būti atviro ir uždaro tipo. Atviro tipo ramentai suformuoja pusapskritimį, o uždaro tipo - beveik visą apskritimą apie dilbį, todėl yra itin tinkami asmenims, kuriems kuriems sunku pasilenkti ir pakelti ramentą nuo žemės. Taip pat uždaro tipo alkūniniai ramentai yra praktiškesni buitinėse situacijose, pavyzdžiui, kai norima atidaryti duris neišmetant ramento ant žemės. Alkūniniai ramentai rekomenduojami asmenims, kurių riešo ir griebimo funkcija yra silpna.

  

 

1 pav. Alkūninių ramentų rūšys

 Pažastiniai ramentai yra skirstomi į aliumininius ir medinius ir yra rekomenduotini žmonėms, kurie negali perkelti savo kūno svorio viena ar kita koja, todėl pažastinių ramentų pagalba kūno svoris perkeliamas plaštaka remiantis į rankeną. Šie ramentai turi keičiamas paminkštintas atramas pažasčiai ir delnui. 
 

 

2 pav. Pažastinių ramentų rūšys

Svarbu pabrėžti, jog visi kokybiški ramentai pasižymi lengvumu, tvirtumu ir atsparumu bet kokiam statiniam ar dinaminiam krūviui, tad renkantis ramentus būtina atkreipti dėmesį į tai, kokios medžiagos yra naudojamos jų gamybai, iš ko yra padarytos jų atraminės dalys ir koks yra pažasties bei plaštakos atramos ergonomiškumas. Jei ramentai yra parinkti netinkamai, ilgai naudojami jie gali sukelti didelių nepatogumų, traumuoti raumenis ir sausgysles, judėjimas bus apsunkintas ir galiausiai atsiras judamojo aparato deformacijos.

Kaip teisingai sureguliuoti ramentų aukštį?
Renkantis ramentus būtina vadovautis gydytojo rekomendacijomis. Atsižvelgiant į patirtos traumos pobūdį ir jūsų fizinį pajėgumą, gydytojas paskirs individualiai jums tinkamiausią atramos būdą. Parinkus ramentų rūšį itin svarbu tinkamas jų aukštis, kuris reguliuojamas paslankaus metaliuko ar sraigtų pagalba. Per aukšti ar per žemi ramentai verčia susikūprinti arba pernelyg pakelti pečius, todėl atsiranda diskomfortas, pertempiami raumenys, atsiranda ydinga laikysena.

Renkantis pažastinius ramentus svarbu, kad atsistojus tiesiai ir pastačius ramentą prie sveikosios kojos, ramento atramos į grindis taškas būtų maždaug 12-15 cm. atitrauktas nuo išorinio pėdos krašto į šoną ir į priekį. Nuleidus pečius tarpas tarp pažastinės duobės ir ramento atramos turėtų būti apie 2-3 cm, o uždėjus plaštaką ant ramento rankenos, ranka per alkūnę turėtų būti sulenkta maždaug 30 laipsnių kampu

 
 

3 pav. Ramento aukščio sureguliavimas

Pasirinkus alkūninius ramentus svarbiausia, jog dilbio atrama būtų ties viršutiniu dilbio trečdaliu ir ramento rankena būtų tokiame aukštyje, kad atsirėmus, ranka per alkūnės sąnarį būtų sulenkta maždaug 30 laipsnių kampu, o rankena būtų ties alkūnkaulio yline atauga.

Kaip ramentų pagalba taisyklingai lipti laiptais?
Lipdami laiptais aukštyn svorį perkelkite ant rankų ir statykite sveikąją koją ant laiptelio, tada svorį perkelkite ant sveikosios kojos ir remdamiesi ja perkelkite operuotą koją ant to paties laiptelio kartu su ramentais.

 

 

4 pav. Lipimas laiptais aukštyn su ramentų pagalba

Lipdami laiptais žemyn pastatykite ramentus pakopa žemiau kartu su operuota koja, tačiau tik tuo atveju jei gydytojas leido ją priminti, tada perkelkite svorį ant rankų, sveikąją koją šiek tiek sulenkite per kelio sąnarį ir nuleidę ją su kūnu žemyn pastatykite pėdą ties ramentais.

5 pav. Lipimas laiptais žemyn su ramentų pagalba