Dėvėti sportines kompresines kojines šiuo metu yra tiek pat populiaru, kiek ir bėgioti. Kasdien sutinkame begalę įvairaus amžiaus profesionaliai besitreniruojnčių ar savo malonumui bėgiojančių žmonių, kurie mūvi įvairiaspalves kompresines kojines, tačiau toli gražu tai nėra tik mados tendencija. Sportinės kompresinės kojinės kartu atlieka ir

tam tikras funkcijas, kurių dėka užtikrinamas ne tik mažesnis nuovargis ir ilgesnė ištvermė, bet ir yra sumažinama traumų rizika įvairiose sporto šakose.

Sportinės kompresinės kojinės ypatingos tuo, jog turi specialų mezgimą. Tai padeda sukurti palaipsniui mažėjančią kompresiją, leidžiančią išvengti nekomfortiško suvaržymo. Labiausiai apspaudžiama yra čiurnų sritis (apie 25 mmHg), kadangi dėl veikiančios gravitacijos jėgos čia kraujagyslės slegiamos daugiausiai ir yra reikalinga stipresnė pagalba veniniam kraujui tekėti link širdies. Kylant aukštyn kompresija palaipsniui mažėja ir yra sukuriamos optimalios sąlygos efektyviam veninio kraujo nutekėjimui.

Fizinio krūvio metu dėvint kompresines kojines aktyvinama kraujotaka kojose, dėl to į audinius patenka daugiau kraujo ir yra skatinamas deguonies patekimas į raumenines skaidulas. Tai leidžia raumenims dirbti daug efektyviau ir ištvermingiau. Taip pat dėl apspaudimo sumažėja blauzdos raumenų vibracija, mažinama minkštųjų audinių pažeidimo rizika ir pasiekiami geresni sportiniai rezultatai.

Kitas labai svarbus sportinių kompresinių kojinių naudojimo fizinio krūvio metu aspektas – propriorecepcija. Proprioreceptoriai informuoja mus apie kūno dalių padėtį, jėgos, sąnarių judesių amplitudes bei spaudimo stiprumą. Šio tipo receptoriai yra išsidėstę raumenyse, sausgyslėse, sąnariuose ir odoje kompresinių kojinių dėka jie yra intensyviau dirginami ir padeda geriau orientuotis erdvėje bei leidžia greitai reaguoti į besikeičiančias aplinkos sąlygas. Tai itin savarbu bet kurios sporto šakos atstovams.

Po ilgų tyrimų buvo pripažinta, kad sportinės kompresinės kojinės taip pat labai svarbios greitesniam raumenų atsistatymui po varžybų ar didesnio fizinio krūvio, kadangi mažina raumenų skausmą, nuovargį ir padeda greičiau pasišalinti raumenyse pasigaminusiam laktatui. Atsigavimas vyskta greičiau, nes esant laipsniškam apspaudimui aktyvinama kraujotaka, užtikrinamas limfos nutekėjimas bei veninio kraujo grįžimas į širdį, o kartu su juo greičiau šalinami ir medžiagų apykaitos produktai kaip pavyzdžiui laktatas.
Sporto metu mūvėdami kompresines kojines ne tik išvengsite diskomforto ir galimų traumų, tačiau kartu leisite sau mėgautis jums patinkančiu sportu.


ŠALTINIAI:

1. https://www.clinicalkey.com/#!/content/journal/1-s2.0-S1080603214000945
2. https://www.verywellfit.com/compression-socks-for-sports-3120084
3. https://www.roadrunnersports.com/blog/compression-socks-benefits/