Kiekvienas užklumpantis skausmas yra nemalonus,kelia diskomfortą, o neretai ir gerokai blogina gyvenimo kokybę, trukdo atlikti kasdienius darbus. Klubo sąnario skausmas – ne išimtis. Jei pradėjo skaudėti klubo sąnarį, nedelskite ir nelaukite, kol skausmas taps nepakeliamas – kuo skubiau kreipkitės į gydytoją, kad būtų identifikuota skausmo priežastis ir paskirtas tikslingas gydymas.

Klubo sąnarioskausmas ypač nemalonus, jis apriboja mobilumą, trukdo užsiimti mėgiama veikla, pavyzdžiui, sportu, šokiu, važiavimu dviračiu ir kt. Kas sukelia skubo sąnario skausmus? Ar galima jų išvengti?

Klubo sąnario skausmo priežastys
Šį skausmą gali suponuoti daug priežasčių. Tik gydytojas, atlikęs reikiamus tyrimus, nustatys tikslią priežastį.
Vyresnio amžiaus asmenims klubo sąnario skausmą dažnai sąlygoja tokios ligos kaip artritas ir osteoartritas.
Šlaunikaulio kaklelio lūžimas – tai irgi gana dažna klubo sąnario skausmo priežastis.
Šį skausmą sukelti gali ir osteonekrozė – būklė, kurią sukelia apribotas kraujo pratekėjimas į tam tikras sritis. Tokiu atveju klubo kaulai negauna pakankamai kraujo ir laukų ląstelės žūsta. Ši liga dažnai išsivysto būtent klubo sąnaryje ir sukelia didelius skausmus.
Klubo sąnario skausmus gali lemti ir klubo sąnario uždegimas. Tiesa, pastarasis kur kas dažniau pasitaiko intensyviai sportuojantiems asmenims. Sportuojant patirtos traumos irgi dažnai suponuoja klubo sąnario skausmus. Net labai intensyvus bėgimas gali sukelti šį skausmą.
Klubo sąnario skausmą lemti gali ir tokios priežastys kaip stovimas darbas, mažas fizinis aktyvumas, nusilpęs imunitetas.

Jei skauda klubo sąnarį...
Kartais skaudančiam klubo sąnariui reikia tiesiog pailsėti nuo krūvio, bet dažnesniu atveju klubo, kaip ir kitų sąnarių, gydymas trunka ilgai. Tinkamą gydymą paskirs gydytojas.
Jūs savo ruožtu turėtumėte subalansuoti savo mitybą, papildyti racioną maistu, turinčiu daugiau B grupės vitaminų, mažinti apkrovas sąnariams.
Gydant skaudantį klubo sąnarį dažnai rekomenduojama nešioti klubo įtvarą, kuris suteikia reikiamą stabilumą pažeistam, skaudančiam sąnariui. Klubo sąnario įtvaras – nepamainomas pagalbininkas esant skausmams, uždegimui, pooperaciniu periodu, patyrus traumas.

Klubo sąnario skausmo profilaktika
Kartais skubo sąnario skausmo išvengti neįmanoma, bet kai kuriais atvejais užkirsti jam kelią galima. Pavyzdžiui, sportuojantieji gali sumažinti riziką atsirasti šiam skausmui dėl sporto metu patirtų trumų. Intensyviai sportuojant labai svarbi taisyklinga pėdos padėtis, priešingu atveju sąnariams tenka didelis krūvis, dėl ko neapsieinama be pėdų, kulnų, klubų skausmų. Tad siekiant to išvengti rekomenduojama nešioti specialius ortopedinius vidpadžius, padedančius taisyklingai paskirstyti apkrovas, tenkančias pėdoms, keliams, klubams. Ypač rekomenduotini anglies pluošto vidpadžiai.
Siekiant išvengti klubo sąnario skausmų, užkirsti jiems kelią, tikslinga mankštintis. Ne mažiau mankšta svarbi ir tada, jei skauda klubo sąnarį ar netolimoje praeityje jį gydėtės. Fizinių pratimų nauda labai didelė – jie gerina kraujo cirkuliaciją, aprūpina sąnarius naudingomis medžiagomis, mažina uždegimo procesus. Fiziniai pratimai efektyviai padeda išvengti sąnarių sustingimo, kaulų retėjimo. Tiesa, jei turite klubo sąnario problemų ar neseniai jas gydėtės, prieš darant pratimus būtina pasikonsultuoti su jus gydančiu specialistu.

Kaip mankštinti klubo sąnarius?
Pateikiame kelis nesudėtingus pratimus, kaip teisingai mankštinti klubo sąnarius:
• Atsigulkite ant nugaros,kojas ištieskite. Rankomis apglėbkite vienos kojos kelį ir traukite jį kuo arčiau krūtinės. Šlaunies raumenys įsitempia – tokioje pozicijoje pabūkite iki pusės minutės ir atsipalaiduokite. Tą patį atlikite su kita koja. Su abiem kojom pakartokite bent tris kartus.
• Atgulkite ant nugaros, kojas pakelkite, ištieskite ir įtempkite iki pat pirštų galiukų. Leiskite kojas (įtemptas) į šalis tiek,kiek galite (nepersistenkite ir nepersitempkite), ir vėl grąžinkite į pradinę padėtį. Kartokite tai 8–10 kartų.
• Atsigulkite ant kairio šono, kojos ištiestos. Dešinę koją šiek tiek pakelkite ir tieskite pirmyn, tada atgal po kelis kartus.