Šlaunies raumens skausmas: priežastys ir gydymas Bent kartą patyrę šlaunies skausmą puikiai žino, kad anoks čia malonumas – be jaučiamo diskomforto, neretai dar ir ribojami judesiai, tam tikros veiklos. Šlaunies raumens skausmas gali apimti ne tik skaudamus raumenis, bet ir šalia jų esančius audinius, pavyzdžiui, sausgysles, raiščius.

Šlaunies raumenų skausmas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių. Visgi dažniausiomis įvardijamos šios: per didelis krūvis, traumos, dažnai įdarbinant raumenis arba netinkamai juos naudojant kylanti įtampa, uždegimai, sumušimai, raumenų patempimai ar trūkimai, taip pat šlaunies raumens skausmas gali būti sąlygotas ir kitos ligos.

Taigi, dažnai šlaunies raumenų skausmai gali pasireikšti tik pradėjus intensyviau sportuoti – nepripratę prie krūvio raumenys tikrai ims „protestuoti“. Tokiu atveju tikslinga krūvį sumažinti, nepamiršti prieš treniruotes atlikti tempimo pratimų. Toks skausmas turėtų praeiti per porą dieną.

Jei šlaunies raumenų skausmas dažnai vargina po treniruočių, pasitelkite į pagalbą mitybą. Po treniruočių raumenims labai naudingi riešutai, savyje turintys daug raumenis stiprinančio vitamino E, mėgaukitės vyšniomis, nevenkite virtų kiaušinių, kadangi po treniruočių itin svarbus tinkamas baltymų šaltinis. Puikiu pasirinkimu bus ir grūdų košė. Dėl intensyvaus krūvio atsiradę raumenų skausmai paprastai pailsėjus praeina. Jei išbandžius minėtas priemones šlaunies raumens skausmas nepraeina arba net stiprėja, jei užsitęsė ilgiau kaip porą dienų, verta pasirodyti gydytojui – galbūt šlaunies skausmo priežastis yra visai kita.

Raumenų patempimas  Labai dažna šlaunies raumenų skausmo priežastis. Šlaunies raumenis dažniausiai pasitempia bėgikai. Esant  tokiai traumai simptomai išryškėja priklausomai nuo patempimo laipsnio. Jei patempimas nedidelis, bėgikas greičiausiai bėgs toliau kaip bėgęs, nes skausmo ar kito diskomforto jis gali nė nepajusti. Šis „malonumas“ taps juntamas pasibaigus treniruotei. Vidutinio ir stipraus laipsnio šlaunies raumens patempimas neabejotinai pajuntamas iškart. Šlaunies raumenų patempimo atveju svarbiausia – poilsis. Nepaisant šios rekomendacijos didės uždegimo išsivystymo, kitų traumų riziką. Tik patyrus traumą reikėtų dėti ledo – jis mažins tinimą bei malšins skausmą. Gydantis šlaunies raumens patempimą rekomenduojama nešioti elastinį įtvarą, kuris užtikrins tinkamą raumens apspaudimą.

Raumens patempimas, kaip minėta, gali išsivystyti į uždegimą – tuomet irgi juntamas skausmas. Šlaunies raumens uždegimas dažnu atveju pasireikš iš pasyvios būsenos perėjus į aktyvią. Esant uždegimui reikia kreiptis į gydytoją, kuris skirs skausmą ir uždegimą malšiančių vaistų.

Šlaunies skausmo priežastimi gali būti ir šlaunies raumens plyšimas.

Stuburo ligos, pavyzdžiui osteochondrozė, sėdimojo nervo uždegimas ir kt., irgi gali suponuoti šlaunies skausmą, dažniausiai plinkantį žemyn. Be skausmo, dažnai juntamas jausmas, kuris apibūdinamas kaip skruzdėlyčių bėgiojimas, gali sutrikti ir jutimo funkcija.

Šlaunies raumens skausmas: kaip sau padėti?
Jei šlaunies raumens skausmo priežastį identifikavo gydytojas, jis, tikėtina, ir paskyrė tinkamą gydymą, todėl telieka laukti rezultatų. Jei šlaunies raumens skausmo priežastimi buvo nedidelis raumens patempimas ar skausmas atsirado po intensyvių treniruočių, galite raumenį šaldyti, leiskite jam pailsėti, valgykite minėtus baltymų turinčius produktus. Taip pat tikslinga įsigyti šlaunies įtvarą – tai puiki priemonė ne tik patyrus traumą, bet ir norint jos išvengti.

Šlaunies įtvarai – puikios priemonės esant šlaunies raumens patempimui arba plyšimui. Elastiniai įtvarai pagaminti iš kokybiškų medžiagų leis odai kvėpuoti, puikiai sugers ir išgarins drėgmę, todėl nešioti tokį įtvarą bus patogu, komfortiška ir labai naudinga.
Norint išvengti šlaunies ir kitų raumenų skausmų, svarbu periodiškai sportuoti, bet nepersitempti. Krūvį reikia didinti pamažu, nepamiršti apšilimo, tempimo pratimų. Svarbu vengti staigių judesių.