Klausimas, kas yra pronacija, dažniausiai kyla renkantis bėgimui skirtus batelius – tuomet labai svarbu kuo išsamiau išsiaiškinti savo pėdos ypatumus, galbūt net esamas deformacijas, apie kurias nieko nė neįtarėte.

Kas yra pronacija?
Pronacija, supinacija – dvi dažnai drauge vartojamos sąvokos. Taigi, pronacija yra tokia būklė, kai einant arba bėgant keliai šiek tiek linksta į vidų. Supinacija, atvirkščiai, yra būklė, kai atliekant minėtus veiksmus keliai šiek tiek išlinksta į išorę.Tam, kad išsiaiškintumėte, ar turite pronaciją, tikslinga atlikti išsamų pėdų testą. Jei testas parodo, kad pėdos linkio kampas yra didesnis kaip 15 laipsnių, vadinasi yra pronacija. Analizuojant pėdą svarbu vertinti ją judesio metu, t. y. liečiant pagrindą bei atsispiriant.

Pronacija: kodėl negalima numoti ranka?
Pirmiausia reikia paminėti, kad pronacija nėra liga ir pavojaus sveikatai tikrai nekelia. Bet jei norite bėgioti ilgus atstumus tiek mėgėjiškai, tiek profesionaliai, į šį aspektą būtina atkreipti dėmesį. Esant pronacijai bėgimo metu pėda statoma daugiau krypstant į vidų, vadinasi, vidinei pėdos daliai tenka kur kas didesnis krūvis, jėga nevienodai paskirstoma. Tai suponuoja, kad didesnės apkrovos tenka ir keliams, nugarai bei klubams. Jei numosite ranka į pronaciją ir dažnai bėgiosite ilgus atstumus, labai didinsite traumų atsiradimo tikimybę

Kojos pronacija: kodėl svarbu tinkama avalynė bėgikams?
Ilgai bėgant keliai nuvargsta, todėl padidėja rizika patirti traumą ar išsivystyti sąnarių uždegimui. Kaip to išvengti? Įsigyti bėgikams skirtą avalynę. Renkantis tikslinga kreiptis į ortopedus – ortopedijos klinikoje „Pes Planus“ viena populiaresnių paslaugų yra būtent individualus bėgimo batelių parinkimas.
Jei testais nustatoma, kad turite pėdos pronaciją, svarbu žinoti, kad Jūsų pėdai netiks įprasta avalynė bėgikams.

Pronacija: kokios priemonės naudingos?
Jei nustatyta, kad turite kojos pronaciją, tikslinga bėgimui įsigyti batelius, turinčius papildomą atramą po pėdos skliautu.
Verta pagalvoti apie čiurnos įtvarą, kuris padės sumažinti ir pronacijos kampą. Nors toks įtvaras dažniau rekomenduojamas nešioti esant tam tikroms indikacijoms, pavyzdžiui, patempus čiurnos raiščius, plyšus šoniniams raiščiams ir pan., jis gali būti ir profilaktinė priemonė. Čiurnos įtvarai, be pagrindinių savo funkcijų, teigiamai veikia ir pronaciją.

Turintiems kojos pronaciją gali padėti išilginio skliauto pakėlėjas, suteikiantis atramą skliautui ir drauge padedantis mažinti pėdos pronaciją. Tai suponuoja, kad pėdos vidinei daliai tenkančios apkrovos sumažėja, pėdos kur kas geriau amortizuoja, mažiau juntamas kojų nuovargis ir kitas diskomfortas.

Specialūs vidpadžiai taip pat gali būti labai naudingi esant pronacijai – ne tik ji gali sumažėti, bet ir žmogaus patiriamas skausmas ar kitas diskomfortas, sąlygotas pronacijos.
Tiesa, gali būti ne tik kojos pronacija, bet ir dilbio. Pastaruoju atveju naudingas bus alkūnės įtvaras, padėsiantis kontroliuoti dilbio pronaciją.