Kojų ilgių skirtumas – dažnas judamojo aparato pakitimas, su kuriuo susiduria apie 70 proc. visų žmonių. Jis skirstomas į įgimtą, kai jau yra gimstama su kojų ilgio asimetrija bei įgytą, kai kojų ilgis pakinta gyvenimo eigoje. Kojų ilgių skirtumas gali varijuoti nuo nežymaus keleto milimetrų iki 6 cm ir daugiau. Svarbu tai, kad bet koks kojų ilgių pokytis lemia žmogaus biomechanikos pakitimus ir sukelia diskomfortą.
Ilgesnei kojai tenka didesnės apkrovos, pakinta įprasta raumenų bei raiščių struktūra, didėja apkrovos stuburui, atsiranda nugaros skausmai bei iškyla didelė rizika patirti stresinį kaulo lūžį.

Stresinis kaulo lūžis
Tai kaulo vientisumo pažeidimas, atsiradęs dėl didelės tiesioginės jėgos poveikio. Paprastai stresiniai kaulų lūžiai yra skirstomi į nepakankamumo ir pervargimo lūžius. Nepakankamumo lūžiai atsiranda silpnuose kauluose, kurių elastingumas ir mineralinis tankis yra sumažėjęs. Pervargimo stresiniai lūžiai – tai judamojo aparato atsakas į ilgai trunkantį ar nuolat besikartojantį nestiprų fizinį traumavimą, dėl kurio atsiranda daugybiniai kaulo mikro įskilimai. Didelės pakartotinės apkrovos metu kaulas nebepajėgia atlaikyti krūvio ir lūžta.

Traumos mechanizmas
Esant kojų ilgių skirtumui, ilgesnės kojos pėda ima krypti į vidų, pakinta natūralūs atramos taškai, labiau remiamasi vidine pėdos dalimi, nusileidžia pėdos skliautas, pado sausgyslė netenka amortizacinių savybių, pakinta eisena. Dėl atsiradusios pėdos pronacijos (krypimo į vidų), pakinta visa kojos ašis. Labiau apkraunama nugara, klubo sąnarys, kelyje didesnis krūvis tenka išoriniam meniskui ir kelio sąnarį sutvirtinančiam vidiniam šalutiniam raiščiui. Pėdos hiperpronacija blauzdos srityje padidina sukimo jėgą tenkančią vidurinei blauzdikaulio daliai, kur paprastai ir įvyksta stresinis kaulo lūžis.

Prevencija
Šių dienų technologijų ir ortopedijos pažangos dėka, yra taikomos specialios priemonės, kurios padeda sumažinti kojų ilgių skirtumą ir diskomfortą, palengvinti judėjimą ir išvengti rimtų traumų. Kojų ilgių skirtumo mažinimui rekomenduojama naudoti specialias ortopedines pakulnes bei vidpadžius, kurie leidžia padidinti judesių amplitudę čiurnos sąnaryje, pagerinti smūgių amortizaciją, kiek įmanoma suvienodinti apkrovas tenkančias galūnėms ir leisti judėti kuo lengviau, sumažinant skausmą. Svarbu pabrėžti, kad kiekviena ortopedinė priemonė turi būti parinkta specialisto, kadangi pasirinkdami patys, galite pasirinkti klaidingai ir pasidaryti sau žalos.