Daugeliui žiemos sporto entuziastų žiema asocijuojasi su ledo rituliu, todėl nesvarbu ar žaidžiama draugų komandoje ar profesionalioje lygoje, žaidėjui svarbiausia rungtynių metu pasirodyti kuo geriau ir išvengti kiek įmanoma daugiau traumų.

Dėl šios priežasties ledo ritulininkai puikiai žino, kokia yra geros kokybės ir atitinkamai pagal pėdą parinktų pačiūžų svarba rezultatyvioms rungtynėms bei traumų prevencijai. Tinkamai parinktos pačiūžos reiškia, jog judesio metu jūsų pėdos geriau kontaktuos su pačiūžomis ir tai leis atlikti tikslesnius bei greitesnius judesius. Retais atvejais pasitaiko žaidėjų, kurie šį kontaktą stengiasi pagerinti rinkdamiesi vienu ar dvejais dydžiais mažesnes pačiūžas arba rungtynių metu nedėvėdami kojinių tam, kad geriau jaustų pagrindą, tačiau savaime suprantama, kad tai nėra geriausia išeitis.

Vienas iš alternatyvių būdų padedančių išlaikyti tinkamą pėdų kontaktą su pačiūžomis yra specialiai ledo ritulio pačiūžoms pritaikyti ir individualiai pagal jūsų pėdą pagaminti vidpadžiai. Specialios formos dėka, vidpadžiai puikiai paremia pėdos skliautus, stabilizuoja kulną ir tinkamai paskirsto pėdoms tenkančias apkrovas, o dėl parinktų struktūrinių medžiagų geba tinkamai amortizuoti smūgius.

Pėdos pronacija – viena dažniausiai pasitaikančių pėdos problemų. Vaikštant ar bėgiojant tokia pėdos padėtis sukelia skausmą, pėdos deformacijas, bei tam tikras traumas, tačiau kai kalbame apie pėdos pronaciją pačiūžose, tai gali lemti daug rimtesnius visos apatinės galūnės sužalojimus.

Nedėvint vidpadžių pačiūžose, pėdos išilginis ir skersinis skliautai nusileidžia ir pėda rotuoja į vidų, kol įsiremia į pačiūžos kraštą ir tik tada jėga perduodama į pačiūžos ašmenis ir galiausiai į ledą. Čiuožiant kūno svoris yra perduodamas į pėdas ir jei tuo metu pėdos ir pačiūžos kontaktas nėra pakankamas, judesys tampa nebe toks tikslus ir staigus kaip norėtųsi ir gali būti netgi traumuojantis.

Svarbu pabrėžti, kad vidpadžiai ne tik padeda išvengti pėdos pronacijos, tačiau kartu leidžia atlikti stipresnius bei techniškai tikslesnius judesius. Visa jėga be kliūčių perduodama į pačiūžas ir ledą, todėl lengviau įsibėgėjama, išvystomas didesnis greitis, tiksliau atliekami posūkiai ir užtikrinamas greitesnis sustojimas.

Taip pat vidpadžiai atsakingi už visos kojos ašies palaikymą, sąnarių ir raumenų būklę, todėl esant raumenų ir sąnarių skausmui dėl netaisyklingos pėdos padėties, vidpadžiai atlieka didžiulį darbą susijusį su skausmo malšinimu. Palaikydami pėdos skliautus, vidpadžiai padeda išvengti didžiojo kojos piršto tirpimo, kuris paprastai atsiranda ilgai čiuožinėjant. Tad, jei susiduriate su pėdų skausmais ar diskomfortu ir norite ne tik to išvengti bet ir pagerinti sportinius rezultatus, vidpadžiai yra puikus šių problemų sprendimo būdas, o kartu ir puiki traumų prevencijos priemonė.

 

ŠALTINIAI:

  1. https://www.kintec.net/blog/the-benefits-of-skate-orthotics/
  2. https://www.pedorthic.ca/foot-orthotics-can-improve-your-hockey-game/