Skausmų yra daug ir įvairių. Pasitaiko, kad skaudant vieną kūno dalį, tikroji skausmo priežastis slypi visai kitur. Jei skausmas yra trumpalaikis, verta išbandyti mankštas, pavartoti skausmą malšinančių vaistų, nešioti ortopedinį įtvarą ar specialią kojinę, vidpadžius (priklausomai nuo skausmo lokacijos) ir skausmas pranyksta. Bet jei diskomfortas nesitraukia arba praėjęs po kurio laiko vėl pasikartoja, skubėkite pas gydytoją.
Kur kas sunkiau kentėti, kai skausmas plinta, pavyzdžiui, nuo klubo į koją – tai apsunkina kasdienes veiklas ir blogina gyvenimo kokybę.

Kokia nuo klubo plintančio skausmo priežastis?
Esant nuo klubo į koją plintantiems skausmams dažnai diagnozuojama išialgija. Kas tai per liga? Pirmiausia reikia pasakyti, kad išijas yra sėdimojo nervo neuritas, o išialgija, savo ruožtu, šio nervo neuralgija. Neuralgijai paprastai būdingas skausmas, kuris pacientų apibūdinamas kaip kankinantis, deginantis ar duriantis, dažnai yra priepuolinis, galintis trukti nuo kelių sekundžių iki kelių valandų.

Išialgija yra labai populiari neuralgijos rūšis, provokuojama juosmens-kryžkaulio šaknelių arba sėdmeninio nervo uždegimo ar užspaudimo. Esant išialgijai pacientas skundžiasi skausmais, kurie ypač suintensyvėja judant ir stipriausiai yra jaučiami sėdmeninėje dalyje, plinta į užpakalinę šlaunies pusę, blauzdą, net pėdą. Išialgija gali būti vieno sėdimojo nervo arba abiejų.

Kokia išialgijos atsiradimo priežastis? Dažniausiai tai yra disko prolapsas (diskui išsikišus už stuburo ašies spaudžiamas sėdimasis nervas). Taip pat išialgiją sąlygoti galifacetinio sąnario pažeidimas arba atsiradusi kaulinė atauga. Kai kuriais atvejais išialgija pasireiškia besilaukiančioms moterims.

Nuo klubo plintančio skausmo gydymas
Išialgijos atveju siekiama sumažini ligos simptomus. Skausmui malšinti skiriami nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, kiti skausmą malšinantys medikamentai.
Skausmo paūmėjimo metu klubui ir kojai geriausia duoti ramybę, bet paūmėjimui praėjus tikslinga imtis mankštų ir masažų: kryžmens-juosmeninės dalies, sėdmenų, užpakalinės skaudančios kojos dalies. Masažai efektyviai padeda mažinti skausmą arba visai jį panaikinti, užtikrina pažeisto nervo laidumą, efektyviai gerina kraujo ir limfos apytaką.

Esant išialgijai verta įsigyti akupresūros kilimėlį, kuris padės efektyviai sumažinti skausmą. Naudokite šį kilimėlį rytais arba prieš eidami miegoti ir pajusite atslūgstantį skausmą, mažėjant stresą.
Jei yra galimybė, verta pasinaudoti akupunktūros procedūra. Teigiama, kad jau po pirmosios procedūros pajuntamas palengvėjimas, o geriausiems rezultatams pasiekti reikia viso akupunktūros kurso.

Šilumos ir šalčio procedūra irgi naudinga, ją nesunkiai atliksite ir namuose. Skausmingoms vietoms gali padėti ledas, tad ledo maišelį ar butelį su sušalusiu vandeniu įvyniokite į rankšluostį ir apie 20 minučių palaikykite ant skaudamos vietos (per dieną tą reikėtų pakartoti kelis kartus, maždaug kas tris valandas). Ledo veikimasyra daugiau paviršinis, o kad būtų poveikis ir giluminiams audiniams, tikslinga po ledo procedūros pagulėti karštoje vonioje arba pastovėto po karštu dušu. Šalčio ir šilumos efektas aktyvins kraujotaką ir limfos tekėjimą bei malšins skausmą bei uždegimą.

Fizioterapija – dar vienas būdas, padedantis lengvinti išialgijos keliamus simptomus.

Namuose galima atlikti nesudėtingus tempimo pratimus, kurie irgi efektyviai aktyvina kraujotaką ir stiprina raumenis šitaip malšindami išialgijos keliamą diskomfortą.


Negalavimą padeda spręsti